Hanoi 18/09

18 september 2018 - Hanoi, Vietnam

We ontbijten in onze guesthouse en achteraf genieten we nog van een koffietje op een terras dicht bij het meer. Vietnamezen zijn fervente koffiedrinkers en koffiebars vind je dus overal.

Spijtig van alweer een regenachtige dag want door de regen en de wolken is het zicht maar triest. We wandelen door de Franse koloniale wijk. Hier zijn bredere straten en boulevards. Een heel verschil met de oude stadsbuurt waar wij logeren en die dateert van toen de Chinezen hier de plak zwierden.

Op de middag eten we weer in een familierestaurantje, weer super lekker, kip met 5 kruiden deze keer.

In de namiddag gaan we terug naar de oude stad en verdwalen in de kleine straatjes. 36 om precies te zijn en deze staan elk voor een andere ambacht. Zo zien we straten met enkel keukengerei, met bloemen, met speelgoed, stoffen etc. Ongelofelijk druk en lawaaierig, maar echt de moeite. Perfect om onze oversteek-techniek nog wat te oefenen. Aangezien er amper verkeerslichten zijn (en als ze er al zijn, zijn ze voor de Vietnamezen in Hanoi althans meer richtlijn dan regel) heeft het geen enkel nut om te wachten tot er geen verkeer meer aankomt want dit gebeurt immers nooit. Je moet gewoon beginnen oversteken en traag en gestaag blijven verder gaan. Zo kunnen ze rondom je rijden.

Een bijzonder land en volk, dat voelen we nu al!

1. Anita:
    20 september 2018
    Amai drukke bedoening zeg en jullie zeker goed moe denk ik van al dat geloop.
    Allee nog veel plezier en vergeet niet te bloggen he dat ik mee kan genieten.
    dikke kussen van mama xxx
  2. Marie Jeanne Goovaerts:
    20 september 2018
    Amaai, daar zou ik nogal kunnen winkelen en metten. DIe met zijnen brommer en bakstenen vindt ik wel graaf.Ziet er wel druk uit .Nog veel plezier en tot de volgende blog. Kusjes Tante Jan.xx