Laatste dag in Japan en aankomst Hanoi (16-17/09)

17 september 2018 - Hanoi, Vietnam

Morgen vliegen we vanuit Kansai Airport. Omdat we een vroege vlucht hebben, verhuizen we vandaag al wat dichter tegen de luchthaven.

‘s Namiddags maken we nog een wandeling langs de kust waar we een goed zicht hebben op de brug naar de luchthaven die tijdens de tyfoon geraakt is door een tanker.

De volgende morgen worden we om 5h00 opgepikt door een taxi die ons naar de shuttle service voor de luchthaven brengt. Door de schade van de tyfoon mogen nog enkel de shuttles van de luchthaven zelf en voertuigen met special permit de brug over.

We vliegen met Peach Airlines naar Taipei en van daaruit moeten we op een Vietjet vlucht naar Hanoi. Het belooft spannend te worden want we hebben slechts 1h50 transittijd. Aangekomen in Taipei is het mega aanschuif aan immigratie. We laten ons uit de ellenlange rij halen en kunnen bij Priority door de douane. Een beetje lopen, sleuren en stressen later, geraken we net voor het sluiten van de check in aan de Vietjet desk. Close call, but we made it!

Een taxi brengt ons van de luchthaven naar onze guesthouse en dit blijkt een super keuze. De kamer is basic (net zoals de prijs), maar ruim en proper en onze gastvrouw zeer hulpvaardig. We logeren in het oude stadsgedeelte vlakbij Hoan Kiem lake.

Die avond eten we fijne noodles met rundvlees, vele groentjes en lekkere kruiden. Het restaurantje wordt gerund door een familie die dit gerecht al generaties lang perfectioneerd.