Shanghai Dag 1

25 augustus 2018 - Shanghai, China

Dag 1: 22-23/08/18

Op tijd vertrokken en na een rustige en zéér dorstige vlucht rond 5h20 aangekomen op de luchthaven van Shanghai. Visa free transit permit in orde gebracht en een uurtje later zaten we in de taxi richting ons hotel. Tegen dik 7h gearriveerd. Inchecken kon helaas pas tegen 12h00, dus zijn we onmiddellijk de stad ingetrokken om wat eerste indrukken op te doen.

Wat ons direct opviel was dat de straten er super proper bijlagen en gelukkig was het nog niet al te druk. Eerst geprobeerd iets te vinden om onze grote dorst mee te lessen. Half litertje koffie en water gedronken, onze moed bijeengeraapt en richting de Bund beginnen stappen. Gelukkig ligt ons hotel super centraal aan de voetgangersstraat van Nanjing Road. De ene kant gaat naar People’s Square met veel metroverbindingen en de andere naar de Bund waar je de lange promenade langs de Huang Pu rivier kan afwandelen met schitterend uitzicht over de Pudong skyline. Natuurlijk in volle zon en aangezien we nog in onze vliegtuigoutfit rondliepen, hebben we wat verkoeling en vooral ook rust gezocht, op een bankje in een klein parkje. De vermoeidheid en de honger begonnen dan ook stilletjes aan toe te slaan. Op weg naar ons hotel (het is trouwens nog geen 12u) eten we noodles met kip en drinken 2 grote Tiger beers.

Eindelijk kunnen we inchecken..

Onze kamer is proper, maar zeer klein en krijgt dus onmiddellijk de bijnaam ‘Den Bunker’.

Na een frisse douche en een dutje gaan we terug naar de Bund en wandelen deze af in de andere richting. Ook bij nightfall is de nu verlichte skyline spectaculair om te zien maar druk, druk, druk!

Op de terugweg zijn we bij een koppel Chinezen aan tafel gaan zitten en hebben we braised pork en goose gegeten. Met stokjes!

Het was een lange dag en we gaan voor een eerste echte nachtrust terug naar onze bunker.

1. Dimitri:
    24 augustus 2018
    Plezant om dit allemaal te lezen en weg te dromen van vakantie. Veel plezier daar !
  2. Dirk Smets:
    Mooi hè? Enjoy 😜
  3. Hugo:
    25 augustus 2018
    Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ziet er een prachtige stad uit. Heel modern zo te zien. Geniet ervan
  4. Marijke Lamon:
    Ziet er geweldig uit!
  5. Walter Van Bel:
    26 augustus 2018
    Die Chinese steden zijn echt impressionant! Ik heb Shanghai - tijdens een business-trip -maar eventjes 's nachts gezien (boottochtje) maar dat gaf een geweldige indruk (al die wolkenkrabbers zo prachtig verlicht!). Geniet er maar met volle teugen van!! Nu ik jullie foto's zie krijg ik al zin om terug te gaan...