Shanghai Dag 2

26 augustus 2018 - Tokyo, Japan

Hallo iedereen,

Hier zijn we weer met een verslagje. We zijn ondertussen aangekomen in Japan, Kawasaki en maar wat blij dat we terug social media hebben.

Maar jullie hadden nog wat nieuws uit Shanghai tegoed.

Onze tweede dag waren we weer vroeg uit de veren en zijn richting People’s Square gegaan. Uit Tripadvisor hadden we begrepen dat we in Huanghe street veel dumpling restaurants zouden vinden en we wilden dus dumplings als ontbijt. De fried beef and schrimp dumplings waren inderdaad lekker maar zwaar. Tijd voor een wandeling dus. We zijn naar People’s Park gewandeld en dit is echt een aanrader. Een oase van rust midden in de stad en dat vinden wij niet alleen. Het park is een ontmoetingsplaats voor oudere Chinezen waar ze samenkomen om te dansen, te fitnessen, Tai Chi te beoefenen of zelfs saxofoon te leren spelen. Heel tof om te zien. Dat zouden ze bij ons ook moeten doen. Aangezien het mooi weer is en we toch al op wandel zijn besluiten we verder te gaan naar Xin Tian Di waar de oude communistische site gelegen is. Dit blijkt al gauw heel toeristisch en de site bestaat dus uit chique winkels (er is zelfs een Godiva) en bars. De duurste Tsingtao tot hier toe gedronken! We gaan dan maar snel verder naar de oudere en meer authentieke wijk Tian Zi Fang. Hier zie je de Franse invloeden in de kleine wijkjes met platanen en vintage shops. We passeren het Science Museum en Theater en beseffen dat we helemaal terug moeten! Geen paniek, de metro is hier overal aanwezig en vooral ondergronds heel groot, met heuse winkelcentra in de gangen! Dat ging vlot. We gaan lunchen in het Yolo café, een aanrader voor budgetreizigers want een hele dag kost een Tigerbeer hier maar de helft van de prijs. We gaan avonds nog eens terug naar Huanghe street om te eten en een cocktail in ons ondertussen stamcafé Yolo als afsluiter kan niet ontbreken. Morgen onze laatste dag al.

Spijtig genoeg is het de laatste dag grijs en regenachtig als we opstaan.

We gaan rustig ontbijten, daarna nemen we de metro naar de overkant (Pudong), we gaan de skywalk af tussen de wolkenkrabbers, echt impressionant maar spijtig van het slechte weer. We besluiten dan ook geen geld te geven aan een bezoekje aan de 2de hoogste toren van de wereld. We wandelen nog naar de rivier waar Elfi nog enkele slidings maakt (wandelschoenen zijn dus niet geschikt voor de stad) 😉 en besluiten de metro terug te nemen. Het is ondertussen al na de middag dus tijd voor een Tiger in de Yolo bar. Helaas blijft het regenen en we gaan dan maar wat rusten en inpakken. We hebben een nachtvlucht  naar Tokyo voor de boeg.

Slaapwel

1. Dirk Smets:
    Had je gezegd dat China goed is hè? 😜😜
  2. Tinne:
    26 augustus 2018
    Hier doen de Chinezen ook hunne ochtend gymnastiek in het park. Daar moet ge niet voor naar China :-D
    Geniet van Japan en doe de groeten aan den Bjorn.
  3. Elfi:
    26 augustus 2018
    Ik bedoelde dus niet de chinezen hé snimf! 🤪
  4. Marie Jeanne Goovaerts:
    26 augustus 2018
    Zo te zien valt het daar goed mee.Spijtig van de regen.Maar daar kunnen we niets aan veranderen.Hier bij ons regent het ook .Hopelijk wordt het vlug weer beter.😘😘