Tokyo Dag 1 (26/08/18)

26 augustus 2018 - Tokyo, Japan

Konichiwa!

We zijn ondertussen al 3 dagen in het grote Tokyo. Na een niet al te vlotte vlucht (vooral het inschepen verliep moeizaam) vanuit Shanghai zijn we op zondag aangekomen in Haneda airport Japan. Yana had ons al wat instructies gegeven en op de luchthaven zelf vonden we algauw de juiste trein naar Kawasaki. Daar verbleven we een nachtje om Yana te zien en te gaan eten met de ouders van Ryuji. Het was er 36 graden en vochtig en de wandeling naar het hotel serieus vermoeiend met een zware rugzak. (We zijn het duidelijk nog niet gewoon) Na een opfrisbeurt in het hotel spraken we af met Yana en Ryuji. Samen zijn we eerst onze Railpass gaan afhalen, een datakaart gaan kopen en kregen we wat basic Japanse regels aangeleerd. Ik moet zeggen dat we daar heel blij mee waren want ons Japans reikt nog niet verder dan Konichiwa, Arigato,....euh en dat zal het zowat zijn voorlopig. 🤓

Tegen 18 uur zijn we dan samen met de ouders van Ryuji gaan eten in een Japans bbq restaurant. Nomihoudai....all you can eat/drink. Het was super gezellig en daar waar we een beetje schrik hadden voor de taalbarière waren er alweer Yana en Ryuji die het als tolk super goed gedaan hebben. Het was alvast een geslaagde eerste dag.

1. Marie Jeanne Goovaerts:
    28 augustus 2018
    Fijn dat alles goed verloopt.Ik wens jullie nog veel leuke dagen daar bij Yana en haar Japanse familie.Groetjes 😀😀👍👍
  2. Tinne:
    28 augustus 2018
    Volgende keer beter opletten als Bjorn weer uit zijn boekje 'Japans voor beginners' aan het voorlezen is !
  3. Ilse:
    29 augustus 2018
    Tja, k heb een paar lessen moeten overslaan omdat sommigen onder ons persé op uitstap naar Nippon wilden.. 🤪