Danang en Hoi An (9/10-15/10)

15 oktober 2018 - Hoi An, Vietnam

Xin Chao,

We zijn ondertussen een maand in Vietnam en we zijn het hier nog lang niet beu. Vorige week hebben we een tussenstop ingelast in Danang, vooral omdat ze slecht weer hadden voorspeld en we geen 4 dagen regen in Hoi An zouden hebben. Maar ook omdat we in Danang een appartementje konden boeken met een keukentje en Netflix tv. Zo konden we nog eens zelf koken (ballekes in tomatensaus) en schuilen voor de regen met een goeie serie.

Danang is de derde grootste stad van Vietnam en de hoofdstad van de Centraal gelegen provincie. Het is een kuststad in volle expansie en je loopt hier van de ene bouwwerf in de andere. Weinig interessant dus. De eerste dag was het nog mooi weer en zijn we toch nog even naar het strand kunnen gaan om te zwemmen en te relaxen. Daarna hebben we een flinke wandeling gemaakt naar een grote supermarkt om al onze ingrediënten te vinden voor ons Belgisch dinertje de volgende dag. Tegen de avond aan begint het echter te overtrekken zoals voorspeld en krijgen we de eerste regen. We eten gezellig een pizza voor de tv.

Ook de dag erna is het regenen geblazen maar we zijn voorzien op alles en het koken is een leuke afwisseling.

We reizen verder naar Hoi An met een taxi. Hoi An ligt maar 30 km verder maar is toch een groot verschil met Danang. De stad is Unesco Werelderfgoed en hier zijn Japanse en Chinese invloeden duidelijk merkbaar aan de bouw van de oude huizen en tempels.

We logeren in The Green Apple Hotel, ons aangeraden door een Australiër in Sapa en dit blijkt al gauw een schitterende keuze. De ontvangst is super en we krijgen al direct zin in ons verblijf hier. We gaan eerst naar de oude stad en kopen ons een toeristenpas waar we 5 oude huizen of tempels en natuurlijk de Japanse brug kunnen mee bezoeken. De Vietnamezen geloven dat deze onverwoestbaar is! Het is wel niet zo mooi weer dus de foto’s zijn voor later. We blijven tot laat in de oude stad en gaan aperitieven in de Dive Bar. Daarna gaan we lekker eten in één van de vele gezellige restaurantjes. Het eten in Vietnam is altijd lekker maar hier toch nog een ander niveau. Gewoon heerlijk. De straten worden verlicht door kleurrijke lampionnetjes en er heerst een gezellige drukte. Ideaal om een keertje door te zakken in een bar met live muziek aan de oever van de rivier.

Ons hotel heeft gratis fietsen ter beschikking dus de dag erna rijden we daarmee richting strand. Het is een zonnige dag met een woeste zee en een rode vlag. Maar het is warm dus we kunnen het niet weerstaan en gaan de golven. We sluiten de dag wel af met één heel rode bil.

Omdat Elfi haar billetje geen tweede dag zon aankan maken we een fietstochtje naar Vegetable Village. Dit is een dorp waar allemaal biologische groenten en kruiden geteeld worden, de bemesting gebeurt met zeewier. We gaan er eten en wat we hier proefden staat op onze nummer één!

Voor fijnproevers een niet te missen uitstap.

Dinsdag trekken we verder en we hebben besloten om Saigon voorlopig links te laten liggen omdat we geen zin hebben in drukte. We gaan rechtstreeks naar de Mekong Delta en nemen een spotgoedkope binnenlandse vlucht naar Can Tho. Maar hierover later meer. Slaapwel xx

1. Hugo:
    16 oktober 2018
    Wordt stilaan heel jaloers. Geniet er maar van. Hier is het ook nog heel goe weer. En toch missen we jullie. 💋💋💋
  2. Ilse:
    16 oktober 2018
    Foto’s geraken niet tegoei opgeladen.. proberen later opnieuw..
  3. Muriel:
    18 oktober 2018