Kagoshima en Osaka (12/9 tot 15/9)

15 september 2018 - Osaka, Japan

Op onze laatste dag in Kagoshima is er alweer slecht weer voorspeld. We slapen uit, maar rond 10 uur komt toch het zonnetje piepen. We gaan dus snel naar buiten en wandelen richting ons favoriete ramen restaurant voor een vroege lunch. Na het eten wandelen we een heuvel op om nog eens naar de geweldige vulkaan te gaan kijken. Je hebt er ook een mooi uitzicht over Kagoshima stad. Het is plots heel warm en vochtig en we besluiten een onsen uit te proberen. Dit is een traditioneel publiek badhuis. Het duurde even voor we het vonden want het was eigenlijk een gewoon rijhuis met wat Japanse tekens op de voorgevel. (Die wij uiteraard niet verstaan) In het badhuis is vooraan een klein houten kotje waar we betalen en een klein handdoekje krijgen. Binnen lijkt het op een oude fabriekskleedkamer met veel kranen en baden. Gelukkig was er een lieve Japanse mevrouw die ons toonde hoe het moest. Je moet je dus eerst grondig wassen en spoelen voor je een bad in mag. Dit was toch wel een unieke ervaring. We gaan daarna vroeg maar alweer tevreden naar bed. Morgen reizen we naar Osaka. Onze laatste stop in Japan.

The next day is delay-day!

We zouden normaal met de Shinkansen in 4 uurtjes naar Osaka kunnen reizen maar vanaf Hiroshima ging het mis. Door een probleem (wat weten we dus niet) moeten we eerst blijven staan en daarna helemaal uitstappen en een andere trein nemen. We doen er uiteindelijk 8 uren over en zijn pas laat in Osaka. Na een kleine zoektocht en veel rugzakgesleur vinden we ons apartementje/ kamertje in de levendige buurt nabij Namba station. We hebben ondertussen serieuze honger maar aan restaurantjes en barretjes is hier geen gebrek. We kiezen voor een Japans bbq restaurant. Lekker! Onderweg terug naar onze kamer gaan we om de hoek een klein barretje binnen voor een slaapmutsje en zo ontdekken we ons favoriete barretje in Japan “Bar78” bij Toshi. Het is er gezellig. Toshi spreekt heel goed Engels want hij heeft na zijn baseball carrière op nationaal niveau in de US gewerkt. Ondertussen woont hij al terug 20 jaar in Japan. We lachen en leren nog wat Japanse woorden met hem en de locals aan de toog.

De volgende dag starten we met een wandeling naar Osaka Castle en park. Het kasteel is een betonnen reconstructie van het origineel, maar je hebt op de buitenmuren wel een goed zicht op de rondom gelegen stad. We profiteren nog een beetje van het groen in het park en rijden dan terug naar Namba station om daar de boel verder te verkennen.

We laten ons een beetje verloren lopen tussen de ontelbare straatjes met kleine eettentjes, afgewisseld met licht- en neon uithangborden en Pachinco speelhallen. Al bij al een gezellige drukke boel. We kunnen het wel vinden met Osaka!

Vandaag hebben we een bezoek aan Nara gepland..

Gisterenavond was het echter een beetje té plezant bij onze vriend Toshi om vroeg op te staan.. Na enkele omzwervingen (het gaat allemaal net iets moeilijker vandaag) komen we aan in het toeristische Nara.

We bezoeken enkele tempels en een pagode. Hier zien we plots hertjes rondlopen. En van dan af zien we hertjes overal! Gewoon in de straten, op het zebrapad, in de middenberm en natuurlijk ook op het foodfestival dat we onderweg passeren. We trakteren onszelf uiteraard ook iets alvorens de trein terug naar Osaka te nemen.

Als we die avond naar onze geliefkoosde Bar78 trekken, heeft Toshi nog een verrassing voor ons.. een lekkere fles van onze favoriete drank ‘Shochu’.

En zo zit ons Japan avontuur er bijna op.. Morgen verhuizen we naar een hotel bij Kansai Airport om op maandag vroeg in de ochtend richting Taiwan te vliegen..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marie Jeanne Goovaerts:
    16 september 2018
    Ziet er allemaal fantastisch uit. Goede reis naar Taiwan morgen.grtjes 😘😘👍👍
  2. Ilse:
    Dankuwel!!!
  3. Goovaerts jp:
    17 september 2018
    Amaai om jaloers op te zijn?
  4. Titi:
    Jullie stralen!! Ben blij dat het allemaal zo meevalt. Op naar Taiwan! 😉
  5. Luni:
    17 september 2018
    Super! Geniet er maar goed van x