Sapa en Cat Ba (23-27/09)

27 september 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

Xin chào,

We zijn alweer een weekje verder en dit is ons verslagje van de voorbije dagen.

Op zondagmorgen startte het laatste onderdeel van de Vietnam Mountain Run (10km) in Sapa en we twijfelden even om deel te nemen. Heel even maar want na de klim van gisteren zijn de benen niet meer zo goed. Dan maar een terrasje en wat supporteren voor de moedige deelnemers. We wandelen nog wat rond in het gezellige stadje en eten s’avonds buffel. Een erg taai beestje, ook op ons bord!

Met een beetje spijt in ons hart hebben we maandag afscheid genomen van de mooie bergen van Sapa.

Onze bus naar Hanoi vertrekt pas in de namiddag en we kunnen dus rustig inpakken en afscheid nemen. We komen laat aan en overnachten terug in ons vorige guesthouse om dinsdagmorgen heel vroeg een andere bus te nemen naar Cat Ba. Dit is het grootste eiland in Halong Bay en van daaruit kan je mooie dagtochten maken in de baai.  De bustocht en ferry verliepen vlotjes met de Full Moon Party Tour Bus, al is het comfort alweer op zijn Vietnamees:hoe meer zielen hoe meer vreugde....euh centjes😉.

We verblijven in het centrum van Cat Ba Town en het is hier best gezellig. Veel visrestaurants uiteraard en we bestellen al direct een lekkere gegrilde vis. Het is heerlijk hier aan zee. We verkennen de buurt een beetje op zoek naar het strand. Dat valt een beetje tegen want de drie stranden hier aan deze kant van het eiland worden ingenomen door een resort of er wordt gebouwd. Het weer is schitterend en we vinden dan ook snel een super plek om te vertoeven. In de Oasis bar is het gezellig zitten en goedkoop. Er is ook een zwembad! We blijven hier dan ook lang plakken. Als we afsluiten met een tequilla komt er plots een gast naar ons die doodleuk zegt “I love the way you drink, why don’t you join us”.....euh, nee dank u, wij gingen juist slapen....😂😂😂

De volgende morgen huren we een brommerke en verkennen we de rest van het eiland. We rijden naar de andere kant over de enige weg en die loopt door het natuurreservaat dus een heel mooie rit. We bezoeken één van de vele beroemde grotten hier en keren in de namiddag terug naar Cat Ba Town voor lunch. Net op tijd want de stoute weergoden, die ons dus blijkbaar achtervolgen, zorgen voor een plensbui en een onweer! En daar gaat ons plan voor de volgende dagen......het water in! 🤔Het onweer gaat ook nog de volgende dag door dus we besluiten dan maar om vrijdag al verder te reizen naar Nihn Binh. We hadden zo uitgekeken naar een dagje snorkelen en kayakken in de beroemde baai maar het heeft niet mogen zijn. Echter, niet getreurd, we zijn nog niet thuis dus er komen nog kansen genoeg.

Tot later!

1. Marijke Lamon:
    28 september 2018
    Ziet er geweldig uit! Ik volg jullie verhalen op de voet 😊
  2. Gerda:
    28 september 2018
    Jullie hebben precies veel plezier.
  3. Reinhilde Leemans:
    29 september 2018
    Weer super mooie foto’s en leuk reisverslag ! Kijk al uit naar de volgende episode !
  4. Anita:
    30 september 2018
    Tof tof tof en ik kijk hier op mijnen hof leuk he maar het weer valt hier nog altijd mee,dat is ook al iets.Ik wacht vol ongeduld op jullie volgende verhaal.dikke zoenen van ons
  5. Chantal:
    1 oktober 2018
    Hey Elfie heel veel dank voor je kaartje. Super life !
    Geniet verder nog van jullie prachtige reis. Hopelijk neit te veel last van de tyfoenen
  6. Elfi:
    1 oktober 2018
    Hoi Chantal, blij dat het kaartje is aangekomen. Vietnam volgt nog! Het is hier super mooi. Groetjes, Elfi
  7. Hugo:
    1 oktober 2018
    knappe foto´s mooie natuur ook. Geniet ervan we kijken uit naar het vervolg van dit verhaal . Hopelijk wordt het weer wat beter. Kusjes