Tyfoon Jebi en Fukuoka (4-9 tot 8-9)

7 september 2018 - Fukuoka, Japan

Hallo iedereen,

Het is al even geleden dat we nog geschreven hebben dus hier is een samenvatting van de laatste spannende dagen...😉

Dinsdagochtend begint als een stralende dag en dus gaan we vlug ontbijten want we weten dat het niet lang zal duren voor dit verandert. Tyfoon Jebi komt eraan! We wandelen nog wat rond en we zien dat op veel plaatsen de winkels zelfs toe blijven voor de storm. Rond 11 uur begint het toch te overtrekken en we besluiten dan maar in het hotel te blijven. Vanaf één uur begint het echt hard te waaien en te regenen. Er vliegt vanalles door de lucht. Om toch wel effe stil van te worden. Rond 15 uur is het ergste voorbij. Wij zijn uitgestormd in bed gekropen na een dinerke op de kamer.

Woensdag vertrekken we vroeg richting station want door de storm is het niet duidelijk of we onze trein kunnen nemen naar Fukuoka en wanneer. Het is drukker dan anders en een beetje chaos, toch bij de buitenlanders.😜 We nemen de Shinkansen Hikari naar Fukuoka en onderweg wordt het steeds mooier (ook het weer trouwens). We moeten nog een stukje verder dan Fukuoka, ons huisje ligt eigenlijk in Imajuku. We zijn daar tegen de middag maar Bjorn is ook nog onderweg dus we kunnen nog niet binnen. Gelukkig kunnen we op het strand wachten en is het uitzicht geweldig met onze voetjes in het water. Eens binnen en uitgepakt gaan we richting Meinohama en neemt Bjorn ons op sleeptouw naar een gezellig restaurantje waar ze hem uiteraard nog kennen. Het wordt een gezellige avond.

Donderdag nemen we de bus naar Keya beach. Het is mooi weer en op het rustige strandje kunnen we voor de eerste keer een duikje in de zee nemen. Zalig! In het vissersdorpje waar het strand gelegen is is geen kat te zien. Of wacht....meer katten dan mensen eigenlijk en het is hier super mooi. Elfi kan nog een paringsritueel van twee prachtige vlinders vastleggen op film. Genieten!

Vrijdag gaan we naar Fukuoka en ondanks het alweer slechte weer doen we toch een strandbar, een heel mooi park en het bijzondere stadhuis. Fukuoka is een mooie stad. Bjorn neemt ons mee naar een saké winkeltje waar je alle sake kan proeven met een klein hapje erbij. Het zit hier goed vol, allez je kan niet zitten, je moet staan. 😉 Veel Japanners komen hier na het werk duidelijk graag samen iets drinken. We eten daarna in een Yatai, iets typisch voor Fukuoka, een karretje dat ze ‘s avonds transformeren tot een klein restaurantje aan de rivier. Je kan er gezellig rond de toog zitten en eten en drinken. Dan alweer naar huis en bedje in, morgen verder naar Nagasaki.

Btw: onze reisplannen zijn lichtjes gewijzigd. Wegens het aanhoudende slechte weer gaan we niet naar Goto Island maar blijven we op het vasteland. Het heeft weinig zin om in de regen op een tropisch eiland te gaan liggen hé. Dus van hieruit gaat het richting Kagoshima. Tot later xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reinhilde Leemans:
    8 september 2018
    Blij dat het jullie goed gaat en jullie heelhuids door de typhoon zijn gekomen. Ik ken Japan helemaal niet maar het lijkt me een heel mooi land! Have fun girls!!
  2. Elfi:
    8 september 2018
    Het is hier inderdaad heel mooi. Een beetje spijtig van het mindere weer maar daar laten we ons niet door doen hoor. Dikke kus xx
  3. Anita:
    8 september 2018
    Mooi ziet het er uit,volgens mij hebben jullie daar een toffe vakantie.Ik sta al te popelen om er naar toe te gaan,hopelijk volgend jaar.amuzeer jullie nog he en veel schrijven.Het is plez
    ant om dat te volgen.😃
  4. Gerda:
    8 september 2018
    Ik geniet van jullie verhalen.
  5. Marie Jeanne Goovaerts:
    9 september 2018
    Leuk om te zien . Dat jullie er van genieten.Het ziet er daar mooi uit ..Hopelijk niet te veel stormen meer. En nog veel foto's sturen hè. 👍👍😘😘
  6. Walter Van Bel:
    9 september 2018
    Gelukkig zijn jullie heelhuids door de storm gekomen!! Wat een vernietiging was dat!!!
  7. Elfi:
    10 september 2018